5 GODINA AIBG-A
Artificial Intelligence BattleGround je intezivno programersko takmičenje, koje je nastalo u Zagrebu 2015. godiune od strane studenata Lokalne grupe Udruženja studenata tehnike Evrope, Zagreb. S obzirom da je privuklo veliku pažnju studenata, lokalna grupa Best Beograd je odlučila da omogući Beogradskim studentima, kao i ostalim studentima Srbije, da se takodje oprobaju u svetu veštačke inteligencije i nauče nešto novo.
AIBG 1.0
Prvi organizacioni tim – AIBG 1.0 nastao je 2018. godine, uz pomoć iskusnih kolega iz Zagreba. Takmičenje se održalo 7. i 8. decembra u Naučno-tehnološkom parku, pod pokroviteljstvom Telekom Srbije i NCR-a. Takmičari su bili organizovani u 12 timova, čiji je zadak bio da isprogramiraju inteligentnog agenta (bot-a) za 20 sati, koji će odmeriti svoje snage, kroz 2 faze takmičenja (grupno i eliminaciono takmičenje), u igrici koju je pripremio naš TOPIC tim. Tri najboje plasirana tima su osvojila vredne novčane nagrade u iznosu od 100.000, 50.000 i 25.000 dinara. Pobedu je odneo tim koji su činili studenti Elektrotehničkog, Računarskog i Matematičkog fakulteta.

AIBG 2.0
Nardene, 2019. godine Lokalna grupa Best Beograd je ponovo organizovala grupno programersko takmičenje na polju veštačke inteligencije – AIBG 2.0, koje se održalo 6. i 7. decembra, uz podršku Nordeus Hub-a, u njihovim prostorijama. Partneri projekta su bile skedće kompanije: Adecco, SET++,Guarana, Aleksandrija Fruška Gora, Poslastičarnica UNA, Atlantic Group, Kolačić sreće, Kex Box, DADA Patisserie, Milford i Prirodno, kao i prethodno navedeni Nordeus Hub. Tri najbolje plasirana tima su obuhvatala studente Računarskog i Elektrotehničkog fakulteta kao i univerziteta Singidunum.

AIBG 3.0
Po prvi put je organizovano online AIBG (AIBG 3.0) takmičenje 11. i 12. decembra 2020. godine, u sled epidemiološke situacije prouzrokavane COVID-19 virusom. Borbe bot-ova, kao i svečano otvaranje i zatvaranje projekta, su se održali uživo uz prenos preko Facebook stranice i Youtube kanala naše organizacije, kako bi svi zaiteresovani imali uvid u dešavanja. Projekat su pomogle i obezbedile sledeće kompanije: HTEC, VAST, Mad Head Games, Vicert (koje su uvidele značaj ovog takmičenja i pružile podršku studentima željnih znanja), OM Made, Domaće kiflice, Kolačić sreće, Flips Cmok, Fun & Fit, Milford, Guarana, InstaGrand, Remix, Tube sokovi i Aqua Viva (kao robni partneri). Prostor je bio obezbedjen od strane Open hub-u, coworking prostora. Tri najbolje plasirana tima su se sastojala od studenata Računarskog, Elektrotehničkog i Matematičkog fakulteta.

AIBG 4.0
Četvrto po redu AIBG takmičenje održano je 10. i 11. decembra 2021. godine na Univerzitetu Metropolitan, pod nazivom AIBG 4.0. Učestvovalo je 16 timova od po 3 do 4 člana. Zlatni pokrovitelji su bile kompanije VROOM i QCerris, dok su kompanije Nordeus i Zühlke predstavljale srebrne pokrovitelje.

AIBG 5.0
Pred nama je AIBG 5.0 odnosno peto zaredom, jubilarno, intezivno programersko takmičnje, na polju veštačke inteligencije, u organizaciji Lokalne Best Beograd grupe, koje će se održati 9. i 10. decembra 2022. godine. Ove godine će po prvi put 3 pobednička tima pored vrednih novčanih nagrada, obezbediti sebi i plasman na regionalno takmičenje, odnosno finalnu rundu u Zagrebu 2023. godine. Kao i za prethodne 3 godine i ove godine je uspešno organizovan Make It Learn MeetUp, koji je podrazumevao kvalitetna i zanimljiva predavanja na polju veštačke inteligencije i mašinskog učenja, od strane priznatih stručnjaka (Mladen Subašić – VP of Product and Innovation i Nemanja Jokić – Chief Technology Officer iz OIP Robotics-a, kao i Mladen Canović iz Data Science tima Enetel Solutions-a) i Univerzitskih profesora (prof. dr Dušan Barać, profesor na Fakultetu organizacionih nauka).

autor: Natalija Okrajnov